Wednesday, April 30, 2008

puisi untuk jiwa

ku tulis puisi ini umtuk aku tenangkan jiwa....
puisi hati terluas bentang melonggarkan kekusutan di hati....
fikiran semakin tenang....

bulan mengambang mengikut paluan angin....
bintang berkelipat di lantai malam....
awan yang tenang mengikut rentak....

aku masih disini....
menanti untuk keajaiban yang maha kuasa...
menanti hari terakhir....

aku teringat
akan masa lampau
semasa aku masih anak lagi

di masa itu aku jugak menunggu
tapi penungguanku berakhir
dengan jejaka halus budi perketinya
mengambil aku sebagai bunga dihatinya

tapi kini aku sendiri
menanti
bila lagi akan aku merasakan kebehagiaan
cinta dan kasih darinya

adakah aku menipu diriku sendiri?
adakah cinta yang aku fikir ada hanyalah illusi?
adakah dia tidak lagi wujud di alam ini?

entahlah....

mungkin ya....
tapi inikah akhirnya???
berputus asa???

entahlah....

No comments: